Page 12 - BTO_Stratejik_Plan19-22
P. 12
4 )2015-2018 DÖNEMİ STRATEJİK PLANIMIZIN DEĞERLENDİRİLMESİ
Uygulanmakta olan 2015-2018 dönemi Stratejik Planının izlemesi, 2015-2018 stratejik hedef, gösterge ve
faaliyetler üçer aylık dönemler halinde ilgili birimlerden elde edilen uygulama sonuçlarına göre göstergeler
bazında izlenmiş ve sonuçlar üst yönetime sunulmuştur.
Genel itibarıyla;
Hedeflere kısmen ulaşılmıştır.
Hedeflere gerçekleşmemesine ilişkin temel nedenler;
Stratejik hedeflerin etkin belirlenmemesi
Stratejik Planın Beyşehir Ticaret Odasının Faaliyet yapısını uygun olmaması
Seçimlerin ertelenmesi
Ülkemizde yaşanan sorunlar
2016 yılındaki darbe teşebbüsü
Stratejik planda yer alan hedeflerin ağırlıklı olarak faaliyet niteliğinde olması
Hedef ve göstergelerin yönetim, personel birebir çalışma yaparak belirlenmesi
Sonucunda yeni Stratejik Plan oluşturulmuştur.
5 ) YASAL YÜKÜMLÜLÜKLERİMİZ
Beyşehir Ticaret Odasının sorumluluklarının yasal dayanağı 18.05.2004 tarihli 5174 sayılı kanun ve bu
kanunla çıkarılan yönetmeliklerdir. Bunun dışında odanın iç yönetmeliği, Odanın üst birliği Türkiye Odalar
ve Borsalar Birliği tarafından odalar için oluşturulmuş diğer mevzuat Beyşehir Ticaret Odasının
faaliyetlerinin kapsam ve kurallarını belirlemektedir. Mevzuat hükümleri çerçevesinde üyelerinin yerel nitelikli
talepleri ve üst birliğin tevdi ettiği görevler ve diğer görevlerin meslek ahlakı kamu yararı iyi yönetişim ilkeleri
çerçevesinde yerine getirilmesi Beyşehir Ticaret Odasının Faaliyetlerinin kapsamını belirlemektedir.
5174 Sayılı Yasanın 12. Maddesine Göre; Odaların görevleri şunlardır:
a) Meslek ahlâkını, disiplini ve dayanışmayı korumak ve geliştirmek, ticaret ve sanayinin kamu yararına
uygun olarak gelişmesine çalışmak.
b) Ticaret ve sanayiyi ilgilendiren bilgi ve haberleri derleyerek ilgililere ulaştırmak, ilgili kanunlar
çerçevesinde resmî makamlarca istenecek bilgileri vermek ve özellikle üyelerinin mesleklerini icrada ihtiyaç
duyabilecekleri her çeşit bilgiyi, başvuruları durumunda kendilerine vermek veya bunların elde edilmesini
kolaylaştırmak, elektronik ticaret ve internet ağları konusunda üyelerine yol gösterecek girişimlerde
bulunmak, bu konularda gerekli alt yapıyı kurmak ve işletmek.
c) Ticaret ve sanayiye ait her türlü incelemeleri yapmak, bölgeleri içindeki iktisadî, ticarî ve sınaî
faaliyetlere ait endeks ve istatistikleri tutmak, başlıca maddelerin piyasa fiyatlarını takip ve kaydetmek ve
bunları uygun vasıtalarla yaymak.
d) 26 ncı maddedeki belgeleri düzenlemek ve onaylamak.
11