Page 2 - BEYŞEHİR TİCARET ODASI 2015 - 2018 DÖNEMİ STRATEJİK PLANI REVİSYON TARİHİ 19-03-2018
P. 2
ÖNSÖZ
Beyşehir Ticaret Odası’nın 2015-2018 Dönemi Stratejik Planı dört ana başlıktan oluşmaktadır.
Önce odanın var oluş sebebi olan misyonu incelenmiş, çağın gereklerine göre yeniden
yorumlanarak, bu misyon çerçevesinde, Stratejik Yönetim anlayışıyla, odanın 4 yıl sonunda
gelmek istediği yer olan vizyonu belirlenmiştir. Odayı bu vizyona taşıyacak süreçte
benimsenen temel ilke ve değerler ortaya konmuştur.
Sonra, odanın bölgesel kalkınmadaki rolünü anlamlandırmak için Beyşehir’in genel ekonomik
yapısı incelenmiştir.
Daha sonra, başlangıç noktamızı doğru biçimde belirleyebilmemiz için Mevcut Durum Analizi
çalışması gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma ile; odanın tarihsel gelişimi, geçirdiği kritik
dönemler, bağlı olduğu yasal yükümlülükler ortaya konduktan sonra; odanın mali yapısı, insan
kaynağı, fiziksel olanakları ve teknolojik altyapısının ortaya konduğu kaynak analizi
gerçekleştirilmiştir. Ardından iç paydaşlarımızla neleri iyi yapıp neleri iyi yapamadığımızı, dış
paydaşlarımızla da hizmet sürecimizde kontrol edemediğimiz olumlu ve olumsuz dış akımları
belirlemek için SWOT Analizi çalışması gerçekleştirilmiştir.
Nihai aşamada, Geleceğin Planlanması dediğimiz, odayı tanımlanmış olan vizyonuna taşıyacak
yol haritası oluşturulmuştur.
Bu aşamada Mevcut Durum Analizinde ortaya çıkan bilgiler sentezlenmiştir.
2015-2018 Stratejik planı, ağırlıklı olarak sağlam bir Kurumsal Yapının oluşturulması ve
Kurumsal Kapasitenin geliştirilmesini temel alarak hazırlanmıştır.
/ beysehirto / beysehirto / beysehirto