Page 20 - BTO_Stratejik_Plan 2015 -2018
P. 20

2015	-	2018

              Süreçlerin	Analizi


              Beyşehir	Ticaret	Odası	bünyesinde	yürütülen	faaliyetler,	ağırlıklı	olarak	kamu	adına	yürütülen
              “Ticaret	Sicil”,	“Üye	Sicil”,	“Kapasite	Raporu”	vb.	belgelendirme	hizmetlerinden	oluşmaktadır.


              Çağdaş	 odacılık	 anlayışında,	 üyeye	 sunulan	 “Hizmetler”	 ve	 bu	 hizmetlerin	 sağlıklı	 biçimde
              yerine	getirilebilmesinde	önemli	rolü	olan	“Destek	Faaliyetleri”	ayrı	iki	ana	süreç	olarak	ele
              alınmaktadır.


              Hizmetler	ise,	kamu	adına	yürütülen	görevler	ile	üyenin	beklenti	ve	ihtiyaçlarını	temel	alan
              hizmetler	 olmak	 üzere	 iki	 başlıkta	 incelenmekte	 ve	 organizasyonel	 yapı	 bu	 tasarıma	 göre
              oluşturulmaktadır.


              Kamu	adına	yürütülen	hizmetler;


              Kanun	ve	Yönetmeliklerle	Odalara	verilmiş	ve	“Kamu”	adına	yerine	getirilen	görevler	olup;	bu
              görevlerin	 ifası	 aşamasında,	 kanun	 ve	 yönetmelik	 dışında,	 Oda’nın	 herhangi	 bir	 inisiyatif
              kullanması	 söz	 konusu	 olamamaktadır.	 Oda	 bu	 konuda	 ancak,	 mevzuata	 aykırı	 olmayacak

              biçimde,	 işlemleri	 hızlandırma	 mahiyetinde	 bazı	 önlemler	 alabilmektedir.	 Oda	 bu	 durumda
              sadece	 “uygulayıcı”	 (operatör)	 konumunda	 olduğundan,	 bu	 karakteristikteki	 hizmetler
              “Operasyonel	Hizmetler”	olarak	nitelendirilebilmektedir.


              Üye	odaklı	hizmetler:


              Oda’nın	misyonu	gereği,	“Kamu”	adına	yürüttüğü	hizmetlerinin	dışında,	üyelerinin	ihtiyaç	ve
              beklentilerine,	 çağın	 gereklerine	 uygun	 biçimde,	 cevap	 verebileceği	 türde	 hizmetler	 olup;
              gerçek	anlamda	çağdaş	odacılık	faaliyetleri	olarak	nitelendirilmektedir.


              Bu	 tarz	 hizmetler,	 “üye	 memnuniyetini”	 yönetim	 anlayışının	 merkezine	 yerleştirmiş

              kurumların,	üyelerinin	ihtiyaç	ve	beklentilerini	karşılamaya	yönelik	olarak	sunduğu	hizmetler
              olup;	 zaman,	 mekân	 ve	 tercihlere	 göre	 farklılıklar	 göstereceğinden,	 bu	 farklılıklara	 karşılık,
              Oda	 tarafından	 yeni	 hizmet	 tarzlarının	 (taktiklerin)	 geliştirilmesi	 gerekmektedir.	 Bu
              nitelikteki	hizmetler	“Taktik	Hizmetler”	olarak	adlandırılmaktadır.


              Destek	faaliyetleri:


              “Destek	Faaliyetleri”	ise,	Oda’nın	üyelerine	sunduğu	hizmetlerin,	kesintisiz	ve	kaliteli	biçimde
              gerçekleştirilmesini	 sağlayacak;	 “yönetimsel	 kararların	 alınması”,	 “örgütlenme	 biçimin
              düzenlenmesi”	ve	“tüm	faaliyetlerin	planlanması”	gibi	konuları	içermektedir.


              İdari	 ve	 Mali	 işler	 adı	 altında	 tüm	 kurumlarda	 uzun	 yıllardır	 yürütülen	 “Klasik	 Destek





              	  Beyşehir	TO	Stratejik	Planı	                                                               20
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25