Page 20 - BTO_Stratejik_Plan 2015 -2018
P. 20
2015 - 2018
Süreçlerin Analizi
Beyşehir Ticaret Odası bünyesinde yürütülen faaliyetler, ağırlıklı olarak kamu adına yürütülen
“Ticaret Sicil”, “Üye Sicil”, “Kapasite Raporu” vb. belgelendirme hizmetlerinden oluşmaktadır.
Çağdaş odacılık anlayışında, üyeye sunulan “Hizmetler” ve bu hizmetlerin sağlıklı biçimde
yerine getirilebilmesinde önemli rolü olan “Destek Faaliyetleri” ayrı iki ana süreç olarak ele
alınmaktadır.
Hizmetler ise, kamu adına yürütülen görevler ile üyenin beklenti ve ihtiyaçlarını temel alan
hizmetler olmak üzere iki başlıkta incelenmekte ve organizasyonel yapı bu tasarıma göre
oluşturulmaktadır.
Kamu adına yürütülen hizmetler;
Kanun ve Yönetmeliklerle Odalara verilmiş ve “Kamu” adına yerine getirilen görevler olup; bu
görevlerin ifası aşamasında, kanun ve yönetmelik dışında, Oda’nın herhangi bir inisiyatif
kullanması söz konusu olamamaktadır. Oda bu konuda ancak, mevzuata aykırı olmayacak
biçimde, işlemleri hızlandırma mahiyetinde bazı önlemler alabilmektedir. Oda bu durumda
sadece “uygulayıcı” (operatör) konumunda olduğundan, bu karakteristikteki hizmetler
“Operasyonel Hizmetler” olarak nitelendirilebilmektedir.
Üye odaklı hizmetler:
Oda’nın misyonu gereği, “Kamu” adına yürüttüğü hizmetlerinin dışında, üyelerinin ihtiyaç ve
beklentilerine, çağın gereklerine uygun biçimde, cevap verebileceği türde hizmetler olup;
gerçek anlamda çağdaş odacılık faaliyetleri olarak nitelendirilmektedir.
Bu tarz hizmetler, “üye memnuniyetini” yönetim anlayışının merkezine yerleştirmiş
kurumların, üyelerinin ihtiyaç ve beklentilerini karşılamaya yönelik olarak sunduğu hizmetler
olup; zaman, mekân ve tercihlere göre farklılıklar göstereceğinden, bu farklılıklara karşılık,
Oda tarafından yeni hizmet tarzlarının (taktiklerin) geliştirilmesi gerekmektedir. Bu
nitelikteki hizmetler “Taktik Hizmetler” olarak adlandırılmaktadır.
Destek faaliyetleri:
“Destek Faaliyetleri” ise, Oda’nın üyelerine sunduğu hizmetlerin, kesintisiz ve kaliteli biçimde
gerçekleştirilmesini sağlayacak; “yönetimsel kararların alınması”, “örgütlenme biçimin
düzenlenmesi” ve “tüm faaliyetlerin planlanması” gibi konuları içermektedir.
İdari ve Mali işler adı altında tüm kurumlarda uzun yıllardır yürütülen “Klasik Destek
Beyşehir TO Stratejik Planı 20