Page 78 - BTO_Stratejik_Plan 2015 -2018
P. 78
2015 - 2018
3.4.3. Kıyaslama kriterlerinin belirlenmesi
Oda belirlemiş olduğu konulara ilişkin kıyaslama kriterlerini (sorular) oluşturmalıdır.
Kriterler sonuçta görmek istenilen durumları net biçimde ortaya koymaya yönelik
olmalıdır.
3.4.4. Kıyaslama raporunun hazırlanarak YK’ya sunulması
Oda kıyaslama ile ilgili elde ettiği tüm verileri analiz ederek, odaya yön verecek bilgileri
üretmelidir. Rapor Yönetim Kuruluna sunulduktan sonra, Akreditasyon İzleme
Kurulunda tartışılıp, Stratejik Plana alınması gereken konular belirlenmelidir.
4. Üyeye Sunulan Hizmetlerin Geliştirilmesi
Oda, Kamu adına yürüttüğü görevlerinin yanı sıra, üyelerinin sorunlarını çözecek,
ihtiyaçlarını giderecek ve beklentilerini karşılayacak hizmetleri sunmak
durumundadırlar. bu çağdaş odacılığın gereğidir. Özel sektörümüzün uluslararası
piyasalarda rekabet edebilir seviyelere gelebilmesi için odalarımıza önemli görevler
düşmekte. Odalarımız da güçlü kurumsal kapasiteleriyle üyelerin ihtiyaçlarına ve
beklentilerine uygun hizmetleri sunmak durumundadırlar.
4.1. Bilgi, Danışmanlık ve Destek hizmetleri geliştirilecektir.
Odada üyenin ihtiyacını giderecek, sorununu çözecek ve beklentisini karşılayacak
nitelikte bilgi ve danışmanlık hizmetlerin kaliteli ve sürdürülebilir biçimde verilmesi
gerekmektedir.
Çağdaş Odacılık anlayışı da bunu gerektirmektedir. Oda, üyelerinin; ihtiyaç duydukları
bilgileri erişilebilir kılmak, ihtiyaç duydukları eğitim ve danışmanlık hizmetlerini
vermek üzere bir yapılanma gerçekleştirmelidir. Bu yapılanma; Oda’nın bu hizmetleri
kendi kaynaklarıyla sunamaması halinde, üçüncü taraflardan hizmet almak ve/veya
üçüncü taraflarla işbirliği gerçekleştirmek biçiminde de olabilmelidir.
Ana Konular: Üyelerin ihtiyaç duyduğu konular, Teşvik-destek-hibeler, Ekonomik ve
finansal veriler, Web sayfasında sunumu, Araştırma
Hedefin Performans Göstergeleri: Hizmetlerde artış oranı, Üye memnuniyet düzeyi
4.1.1. Üyelerin ihtiyaç duyduğu bilgiler için temas noktasının belirlenmesi
(bir çalışanın görevlendirilmesi)
Oda üyelerin bilgi taleplerini karşılamaktan sorunlu bir personel belirlemelidir.
4.1.2. Üyeleri ilgilendiren Mevzuat konusunda üyelerin bilgilendirilmesi
Mevzuatın takibi, özellikle üyeler açısından çok önemlidir. Yeni ve değişen mevzuat
güncel olarak takip edilmeli ve talepte bulunan üyeler bilgilendirilmelidir.
Bilgilendirme, temas noktası kanalıyla gerçekleşebileceği gibi, web sayfası, e-posta,
SMS
ve basılı materyallerle olabilir.
Beyşehir TO Stratejik Planı
62