Page 73 - BTO_Stratejik_Plan 2015 -2018
P. 73

2015	-	2018


               2. Kurumsal Kaynakların Etkin  ve Verimli  Biçimde  Yönetilmesi

               Çağdaş yöneticiler, kurumun kaynaklarını optimal biçimde kullanacak kararları alabilen
                  yöneticilerdir.  Kurumsal  Kaynak  Planlaması  kavramı;  kurumun  etkin  ve  verimli
                  biçimde yönetilmesinin en önemli aracıdır.
               Para, insan ve teknoloji bir kurum için önemli kaynaklar iken, bilgi çağını yaşadığımız ve
                  bilgi  ekonomisinin  hakim  olduğu  günümüzde  “Bilgi”  en  önemli  kaynak  konumuna
                  gelişmiştir. Bilginin yönetimi, diğer kaynakların yönetiminin önüne geçmiştir.

               2.1. Belgeler  elektronik ortama  aktarılacaktır. (Dijital  Arşiv)

               Gelişmiş  bir  oda  "Bilgi"  ve  "Belgelerini"  en  iyi  biçimde  yönetebilen  odadır.  Belgelerin
                  korunması,  belli  kriterlere  göre  en  kısa  sürede  erişilebilmesi,  ancak  belgelerin
                  elektronik  ortama  aktarılmasıyla  oluşabilmektedir.  Oda  bu  amaçla  dijital  arşiv
                  sistemini bünyesinde kurmalıdır.

               2.1.1. Dijital  arşiv  için  kaynak  tahsisi  yapılması

               Yönetim kuruluna konunun önemi ve aciliyeti anlatılarak onay alınmalı, sorumlu personel
                  atanmalı ve gerekli kaynak tahsisi gerçekleştirilmelidir.

               2.1.2. MEVLANA kalkınma  ajansına  dijital  arşiv  ile ilgili proje  sunulması

               İhtiyaç olması durumunda, sorumlu personel proje yazma ve yönetme konusunda eğitim
                  ve danışmanlık desteği almalıdır.

               2.1.3. Dijital  arşiv  işinin  gerçekleştirilmesi, kontrolü ve kabulü

               Hizmetin tamamlanmasından sonra, kontrol ve kabul işlemleri ajansın kriterlerine göre
                  gerçekleştirilmelidir.

               2.2. Çalışan  performans yönetim  sistemi  kurulacaktır.

               Odanın  en  önemli  kaynağı  olan  insan  kaynağının  daha  verimli  çalışmasını  sağlamak
                  üzere,  performansı  düşük  olan  çalışanın  performansını  yükseltmek,  dolayısıyla
                  kurumun  performansını  yükseltmek  için  çalışanın  performansının  izlenmesi  ve
                  değerlendirilmesi gerekmektedir.

               2.2.1. Yetkinlik temelli  performans yönetim  sisteminin (PYS) kurulması

               Akreditasyon şartlarının (ödüllendirme vs.) da karşılanmasını sağlayacak bir performans
                  yönetim sistemi kurulmalıdır.

               2.2.2. Kurulan  PYS'nin  uygulanması

               Hazırlanmış  olan  performans  yönetim  sistemi  odanın  kültürüne  uygun  olmalı  ve  etkin
                  biçimde uygulanmalıdır.

               2.2.3. Kurulan  PYS'nin  etkinliğinin değerlendirilerek, geliştirilmesi

               İnsan kaynakları yönetim sistemini hedefleyen bir sistemin tahsis edilebilmesi amacıyla,
               2015  yılında  kurulan  ve  uygulanan  PYS  değerlendirilmeli  ve  gerekiyorsa  revize
                  edilmelidir.



             Beyşehir	TO	Stratejik	Planı
              	                                                                     	                       57
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78