Page 25 - BEYŞEHİR TİCARET ODASI 2015 - 2018 DÖNEMİ STRATEJİK PLANI REVİSYON TARİHİ 19-03-2018
P. 25

  Yerli Malı Belgesi Hizmetinin Gerçekleştirilmesi

                         Çırak Sözleşmelerinin Onaylanması Hizmetinin Gerçekleştirilmesi


                         İmalatçı ve İmalat Yeterlilik belgesi


                SÜREÇLERİN ANALİZİ

                Beyşehir Ticaret Odası bünyesinde yürütülen faaliyetler, ağırlıklı olarak kamu adına yürütülen

                “Ticaret Sicil”, “Üye Sicil”, “Kapasite Raporu” vb. belgelendirme hizmetlerinden oluşmaktadır.

                Çağdaş  odacılık  anlayışında,  üyeye  sunulan  “Hizmetler”  ve  bu  hizmetlerin  sağlıklı  biçimde

                yerine getirilebilmesinde önemli rolü olan “Destek  Faaliyetleri” ayrı iki ana süreç olarak ele
                alınmaktadır.

                Hizmetler  ise,  kamu  adına  yürütülen  görevler  ile  üyenin  beklenti  ve  ihtiyaçlarını  temel  alan
                hizmetler  olmak  üzere  iki  başlıkta  incelenmekte  ve  organizasyonel  yapı  bu  tasarıma  göre
                oluşturulmaktadır.

                KAMU ADINA YÜRÜTÜLEN HİZMETLER

                Kanun ve Yönetmeliklerle Odalara verilmiş ve “Kamu” adına yerine getirilen görevler olup; bu
                görevlerin  ifası  aşamasında,  kanun  ve  yönetmelik  dışında,  Oda’nın  herhangi  bir  inisiyatif
                kullanması  söz  konusu  olamamaktadır.  Oda  bu  konuda  ancak,  mevzuata  aykırı  olmayacak

                biçimde,  işlemleri  hızlandırma  mahiyetinde  bazı  önlemler  alabilmektedir.  Oda  bu  durumda
                sadece  “uygulayıcı”  (operatör)  konumunda  olduğundan,  bu  karakteristikteki  hizmetler
                “Operasyonel Hizmetler” olarak nitelendirilebilmektedir.


                ÜYE ODAKLI HİZMETLER


                Oda’nın misyonu gereği,  “Kamu” adına yürüttüğü hizmetlerinin dışında, üyelerinin ihtiyaç ve
                beklentilerine,  çağın  gereklerine  uygun  biçimde,  cevap  verebileceği  türde  hizmetler  olup;
                gerçek anlamda çağdaş odacılık faaliyetleri olarak nitelendirilmektedir.

                Bu  tarz  hizmetler,  “üye  memnuniyetini”  yönetim  anlayışının  merkezine  yerleştirmiş
                kurumların, üyelerinin ihtiyaç ve beklentilerini karşılamaya yönelik olarak sunduğu hizmetler
                olup;  zaman,  mekân  ve  tercihlere  göre  farklılıklar  göstereceğinden,  bu  farklılıklara  karşılık,

                Oda  tarafından  yeni  hizmet  tarzlarının  (taktiklerin)  geliştirilmesi  gerekmektedir.  Bu
                nitelikteki hizmetler “Taktik Hizmetler” olarak adlandırılmaktadır.

                DESTEK FAALİYETLERİ





                                                                         / beysehirto       / beysehirto        / beysehirto
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30