Page 69 - BTO_Stratejik_Plan 2015 -2018
P. 69
2015 - 2018
1. Kurumsal Yapının Etkinleştirilmesi
Oda, örgütsel yapısını çağın gerektirdiği değişim ve dönüşümü yönetebilecek bir yapıya
kavuşturmak için yeniden gözden geçirmeli; Hizmetlerinde mükemmelliği sağlayacak
optimal bir organizasyon yapısını oluşturmalıdır. Strateji Geliştirme, Ölçme-İzleme-
Değerlendirme gibi kritik birimlerin bu yapı içerisinde oluşmasına önem vermelidir.
Oda, birincil ve ikincil mevzuatın belirlediği şartların dışında, hizmetlerinin; standardını
belirlemek, sürekliliğini sağlamak ve kişilerden bağımsız hale getirmek için
“kurumsallaşma” sürecini tamamlamalıdır. Bunun için kurmuş olduğu ISO9001
Toplam Kalite Yönetim Sisteminin Oda’nın faaliyetleriyle mükemmel biçimde
uyumlaştırılmasını sağlamalı ve uygulamasını içselleştirmelidir.
Çağdaş yönetim anlayışı; meydana gelen uygunsuzlukları anında çözüme
kavuşturmaktan öte, meydana gelebilecek uygunsuzlukları önceden belirleme ve
bunlara ilişkin önlemler alma üzerine odaklanmaktadır. Yönetimde Proaktif Yaklaşım
denilen bu kavram, risklerin öngörülmesi ve gereken pozisyonların belirlenmesini
içeren Risk Yönetim Sistemlerinin kurulmasıyla hayata geçirilmektedir.
Oda, Kurumsal Kimlik Çalışmasını gerçekleştirerek, tüm özelliklerini, yapısını ve
niteliklerini taşıyan değerler bütünü belirlemeli ve bunu kamuoyuna etkili biçimde
duyurmalıdır.
Oda, tüm organ ve komisyonlarda görev alan yöneticilere; çağdaş odacılık anlayışını
içselleştirecek ve onların yöneticilik yetkinliklerini ileriye taşıyacak nitelikli bir
oryantasyon programı hazırlamalı ve uygulamalıdır.
Meslek Komiteleri bir odanın en kritik öneme sahip organıdır. Kendi Meslek Gruplarının
her türlü sorun, ihtiyaç ve beklentisini doğru biçimde tespit edecek ve uygun çözüm
önerileriyle karar alıcılara iletebilecek, sistemin belirlediği bir yapıdır. Bu yapının etkin
ve verimli çalışması, odanın üyelerine gerçek anlamda hizmet etmesine büyük katkı
sağlayacaktır.
1.1. Odanın kurumsallaşmasını sağlayacak Yönetim Sistemi (ISO 9001 TKYS)
etkin hale getirilecektir.
Oda, birincil ve ikincil mevzuatın belirlediği şartların dışında, hizmetlerinin; standardını
belirlemek, sürekliliğini sağlamak ve kişilerden bağımsız hale getirmek için
“kurumsallaşma” sürecini tamamlamalıdır. Bunun için kurmuş olduğu ISO9001
Toplam Kalite Yönetim Sisteminin Oda’nın faaliyetleriyle mükemmel biçimde
uyumlaştırılmasını sağlamalı ve uygulamasını içselleştirmelidir.
Anahtar Konular: Süreçlerin Tasarımı, Hizmetin Tanımı (Kamu Adına Yürütülen Görevler,
Üyeye Sunulan Hizmet), Dış Kaynaklı Dokümanın Önemi, Strateji ve Politikalar, ISO
9001:2015 Versiyonu Eğitimi, İç Kontrol Sistemleri Hakkında Bilgilendirme, İç
Yönerge Kavramı Hakkında Bilgilendirme (ISO 9001 ile ilişkisi), ISO 9001'in Odalara
Uyarlanması Hakkında Bilgilendirme.
Hedefin Performans Göstergeleri: Müşteri Memnuniyet Oranındaki Artış (Baz yıl 2016;
sonraki yıllar için artış oranı; %5 ve %3)
1.1.1. Çalışanlara ISO 9001 TKYS hakkında eğitimi verilmesi
Oda, ISO 9001 Temel Eğitimi, Süreç Yönetimi, Süreç İyileştirme, Dokümantasyon,
Tetkikçi Temel Eğitimi, Kalite Çemberleri gibi eğitimleri çalışanlarına aldırmalıdır.
TOBB'un bu alanda düzenlediği eğitimlerden faydalanmalıdır.
Beyşehir TO Stratejik Planı
53